In het kader van Betekenisvolle beeldvorming werd onder andere besproken hoe we gezamenlijk een campagne kunnen opzetten om de tekorten in de ouderenzorg aan te pakken. Wat moet het doel van de campagne zijn (imagoverbetering en/of puur werving)? En op welke doelgroep moet de campagne zich richten? Er zijn afgelopen jaar veel initiatieven gestart als het gaat om campagnes voor de sector Zorg en Welzijn. Zo is er ook een campagne door Attent Zorg en behandeling opgezet in samenwerking met de HAN. Dorinda van der Kamp, communicatieadviseur bij Attent Zorg en behandeling, vertelde tijdens de bijeenkomst hoe de campagne ‘Ik doe ertoe’ is ontstaan en hoe ze dat hebben aangepakt en uitgewerkt. Attent nodigt andere organisaties van harte uit om bij deze campagne aan te sluiten. Die uitnodiging lieten de deelnemers aan de communicatietafel niet aan zich voorbij gaan.
Er werden direct afspraken gemaakt om, in een kleinere projectgroep, de aanpak en uitrol verder uit te werken en dit tijdens de volgende communicatietafel te presenteren. Communicatieprofessionals van aangesloten organisaties zijn van harte welkom om ook aan te sluiten en mee te denken.
De volgende communicatietafel staat gepland op donderdag 1 februari om 9.30 uur tot 11.30 uur. Locatie en agenda volgen.