Hoe bereik ik nieuwe medewerkers met mijn vlog?

16 jan 2018

Hoe bereiken wij nieuwe medewerkers? Die vraag kwam ook tijdens de voorbereidingen van de Week van Zorg en Welzijn en tijdens de communicatietafel over de imagocampagne voor de ouderenzorg weer naar voren. Er zijn zoveel enthousiaste medewerkers in onze regio, daar moeten we toch impact mee kunnen maken! Wat nu als we onze eigen medewerkers de handvatten geven om hen zelf het verhaal van hun prachtige vak te laten vertellen. Bijvoorbeeld door middel van een blog of vlog. Al zou maar 1% van het aantal medewerkers dat trots is op zijn werk, dat actief delen op social media, dan hebben we een fantastisch groot bereik en dragen we samen bij aan een betekenisvolle beeldvorming. Met dat in het achterhoofd organiseerden we op dinsdag 16 januari een inspiratiesessie social media & vloggen.

Ruim dertig enthousiaste deelnemers gingen aan de slag tijdens de inspiratiesessie gepresenteerd door Teun Peters (ruim 120.000 abonnees op Youtube) en Marc Bos (www.opgemerkt.net). De inspiratiemiddag zat boordevol tips & tricks over hoe je als organisatie social media optimaal kunt inzetten en hoe je een groot bereik kunt creëren. We kijken uit naar het resultaat van de vlogs die gemaakt worden tijdens de week van Zorg en Welzijn en welke positieve invloed dit heeft. Ook voor de imagocampagne voor de ouderenzorg ‘Ik doe ertoe!’ zal vloggen als instrument worden in gezet om potentieel nieuwe medewerkers te bereiken.

Profile
Wies Koopman
Communicatieadviseur