Imagocampagne Ontdek de ouderenzorg

Uit onderzoek blijkt dat mensen niet goed weten wat werken in de ouderenzorg inhoudt. Heeft men wel een beeld, dan komt dat lang niet altijd overeen met de werkelijkheid. Dat kan ervoor zorgen dat mensen niet kiezen voor een baan in deze branche. Met een regionale imagocampagne interesseren we zij-instromers (25-55 jaar) voor werken in de ouderenzorg. We leggen de nadruk op de dynamiek en veelzijdigheid van het vak, én op hoe mooi en betekenisvol het werk is. Daarmee kan de beroepstrots van de zorgprofessionals verbeteren. Dat doen we gezamenlijk op: www.ontdekdeouderenzorg.nl.

35 organisaties
Al in 2018 maakten organisaties in de ouderenzorg zich samen sterk voor een beter imago van de ouderenzorg met de slogan ‘Ik doe ertoe!’. Met persoonlijke verhalen van medewerkers in video’s en blogs lieten zij zien hoe mooi het werken in de ouderenzorg is. Inmiddels zijn er 35 ouderenzorgorganisaties in Midden-, Zuid- en Zuidwest Gelderland aangesloten en is de aanpak uitgebreid. In 2019 werd een sterk vernieuwde imagocampagne ontwikkeld en uitgerold. Professionals uit de organisaties zijn hier nauw bij betrokken.

Online accent en vloggen
Het accent van de campagne ligt voornamelijk op online communicatie. Er worden prachtige verhalen en informatie gedeeld via, youtube,  Facebook en Instagram waarin wordt doorverwezen naar www.ontdekdeouderenzorg.nl. Daarnaast hebben tien enthousiaste zorgprofessionals zich aangemeld om te vloggen over hun mooie werk. Wat weten mensen die (nog) niet in de ouderenzorg werken van het dagelijks werk? En wat zouden zij écht moeten weten? De vlogs zijn vanaf september te zien op de social mediakanalen en de website.

Gerelateerde bijeenkomsten Alle bijeenkomsten

Jouw bijeenkomst op de agenda? Neem contact met ons op
Profile
Suus van Dijk
Projectmanager
Organisaties die deelnemen aan deze actie
Alle organisaties bekijken
brand
Acare Thuiszorg
https://www.acarethuiszorg.nl/
Deelnemer van deze actie(s):