Actielijn 4: Betekenisvolle beeldvorming
We zetten ons voortdurend in voor een positief en realistisch imago van Zorg en Welzijn, zodat voldoende mensen (blijven) kiezen voor leren en werken in de sector. De acties en campagnes in onze regio zijn gericht op imago, verhoging van instroom van jongeren en zij-instromers én op het behoud van huidige medewerkers. Branchespecifiek, – overstijgend en intersectoraal. Daarbij sluiten we met specifieke activiteiten en campagnes aan op landelijke campagnes van VWS, zoals de publiekscampagne Ik Zorg.
We werken (samen) aan campagnes, zoals Ontdek de ouderenzorg, om het imago Zorg en Welzijn te versterken, zodat ook mensen buiten de sector zien dat werken in Zorg en Welzijn zoveel meer is dan zij wellicht dachten.
Werkgevers gebruiken de landelijke campagne Ik Zorg als vliegwiel en zorgen ervoor dat ook in onze regio steeds meer mensen kiezen voor een loopbaan in Zorg en Welzijn en deze ook blijven voortzetten (werving en behoud). We zorgen voor positief realistische voorlichting aan diverse doelgroepen, zodat zij weloverwogen kiezen voor leren en/of werken in onze sector en behouden blijven.
Medewerkers worden geënthousiasmeerd om zich als ambassadeur aan te melden en in te zetten voor het ambassadeursnetwerk. Dit ambassadeursnetwerk wordt gefaciliteerd door WZW. Werkgevers worden gestimuleerd en gefaciliteerd om actief deel te nemen aan de Ontdek de Zorg-week.
Acties
Benieuwd naar alle acties en projecten binnen deze actielijn? Met de filter kun je specifiek zoeken op bijvoorbeeld thema, branche en sub-regio.
Gerelateerde bijeenkomsten Alle bijeenkomsten
